Ogólne warunki sprzedaży
Przedsiębiorstwo REMA Sp. z o.o.

§1.  POSTANOWIENIA OGÓLNE, DEFINICJE

1. Niniejsze Ogólne Warunki Sprzedaży  ustalone zostały w oparciu o treść art. 384 i nast. ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku - Kodeks cywilny (Dz.U.2020.1740 ze zm. ), zostały przez Strony zaakceptowane, wiążą je i stanowią treść Umowy Sprzedaży, o ile inaczej nie zostanie postanowione.
2. Pojęcia użyte w Ogólnych Warunkach Sprzedaży będą miały następujące znaczenie:
   a) OWS – niniejsze Ogólne Warunki Sprzedaży Sprzedającego,
   b)      Umowa Sprzedaży – umowa, mająca za przedmiot sprzedaż Produktów zawarta pomiędzy Sprzedającym i Kupującym zgodnie z niniejszymi OWS,
   c)       Sprzedający - Przedsiębiorstwo ”REMA” Sp. z o.o. z siedzibą w Brzezinach ul. Stryjkowskiego 5, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000170929, o numerze NIP: 8331268433, numerze REGON: 472166781, o kapitale zakładowym w wysokości 182.000,00 zł,
   d)      Kupujący – podmiot nabywający od Sprzedającego Produkty w ramach prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej,
   e)       Produkty – towary i usługi będące przedmiotem Umowy Sprzedaży,
   f)       Zamówienie – oznacza zamówienie na zakup Produktów złożone Sprzedającemu przez Kupującego, poprzez  akceptację Oferty przedstawionej przez Sprzedającego w formie pisemnej lub elektronicznej,
   g)      Strony – Sprzedający i Kupujący;
   h)      Zapytanie ofertowe – zapytanie składane przez Kupującego lub jego upoważnionego przedstawiciela w dowolnej formie, tj. w rozmowie telefonicznej, za pośrednictwem poczty elektronicznej, faksu – w taki sposób, aby Sprzedający mógł zapoznać się z jego treścią, dotyczące towarów i usług oferowanych przez Sprzedającego;
   i)        Oferta – odpowiedź na Zapytanie ofertowe wysyłana przez Sprzedającego do Kupującego, określająca warunki realizacji zamówienia, cenę, specyfikację Produktu,  czas realizacji zamówienia oraz sposób dostawy;
   j)        Akceptacja oferty – pisemne (w tym . za pośrednictwem poczty elektronicznej bądź faksu) oświadczenie Kupującego o akceptacji złożonej przez Sprzedającego Oferty;
   k)      RODO - Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE; l)        Siła wyższa – zdarzenie nadzwyczajne, zewnętrzne, niemożliwe do zapobieżenia, którego nie udało się uniknąć nawet w wypadku maksymalnej staranności Stron w szczególności takie jak wojna, stan nadzwyczajny, katastrofy naturalne, strajki w rozumieniu ustawy z dnia 18 kwietnia 2002 roku o stanie klęski żywiołowej (Dz.U.2017.1897 ze zm.),
3.       Niniejsze OWS  mają zastosowanie wyłącznie do umów zawieranych przez Sprzedającego z Kupującym nie będącym konsumentem w rozumieniu art. 221 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 Kodeksu cywilny.
4.       Niniejsze OWS są dostępne na stronie internetowej www.rema-brzeziny.pl.
5.       Kupujący przed zawarciem Umowy Sprzedaży winien dostarczyć Sprzedającemu kopie dokumentów potwierdzających jego status jako przedsiębiorcy KRS lub wyciąg  z CEIDG, zaświadczenie o nadaniu numeru NIP i REGON, a także powiadomić o wszelkich zmianach, chyba, że Strony postanowią inaczej
6.       Wszelkie informacje handlowe o charakterze reklamowym i marketingowym zamieszczone w katalogach, broszurach, ulotkach, reklamach, a także zamieszczone na stronie internetowej Sprzedającego niezależnie od ich formy nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów Kodeksu cywilnego, nawet jeśli zostały opatrzone ceną. Ww. materiały mają charakter wyłącznie informacyjny. 7.       Zawarcie Umowy Sprzedaży wyłącza stosowanie niniejszych OWS tylko w zakresie uregulowanym w niej w sposób odmienny.

§2. ZAMÓWIENIA                              

1.       Sprzedaż Produktów będzie następowała wyłącznie na podstawie Umów Sprzedaży zawartych w trybie określonym w niniejszym paragrafie.
2.       Do  zawarcia Umowy Sprzedaży pomiędzy Sprzedającym, a Kupującym będzie dochodziło według następującej procedury:
a)       Kupujący składa Sprzedającemu Zapytanie ofertowe,
b)      Sprzedający w odpowiedzi na złożone Zapytanie ofertowe wysyła Kupującemu Ofertę,
c)       Kupujący dokonuje Akceptacji oferty złożonej przez Sprzedającego, w wyniku czego dochodzi do zawarcia Umowy Sprzedaży na warunkach określonych w Ofercie.
3.       Kupujący określa w Zapytaniu ofertowym wszelkie wymagania techniczne dotyczące Produktu, który zamawia. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za skutki błędów popełnionych przez Kupującego w treści złożonego Sprzedającemu Zamówienia. Za wszelkie niedokładności lub brak szczegółowej specyfikacji technicznej zamawianego Produktu, Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności, jeżeli Produkt przekazany Kupującemu spełnia wymagania określone przez Kupującego w Zapytaniu ofertowym.
4.       Oferta pozostaje wiążąca w okresie 30 dni od daty jej wysłania Kupującemu. Jeśli w Ofercie złożonej Kupującemu przez Sprzedającego pojawi się informacja, że Produkt objęty treścią Zapytania ofertowego znajduje się w magazynie Sprzedającego, wtedy Kupujący zobligowany jest do złożenia oświadczenia o Akceptacji oferty w ciągu 24 godzin od chwili otrzymania Oferty. Po upływie tego terminu Oferta przestaje być wiążąca na przedstawionych warunkach.
5.       Zamówienia mogą być składane wyłącznie przez Kupującego lub upoważnionych przedstawicieli Kupującego. Przyjmuje się, że osoba, która złożyła oświadczenie w imieniu Kupującego była upoważniona do składania wiążących oświadczeń woli tego rodzaju co złożone oświadczenie. 
6.       Warunkiem realizacji Zamówienia jest nie zaleganie przez Kupującego z płatnościami na rzecz Sprzedającego. 
7.       W przypadku rezygnacji przez Kupującego z realizacji Zamówienia jest on zobowiązany do pokrycia kosztów poniesionych przez Sprzedającego związanych z uruchomieniem realizacji Zamówienia (zakup materiału, uruchomienie produkcji, zamówienie towarów od zewnętrznych dostawców itp.).
8.       Wszelkie zmiany warunków Zamówienia dla swojej ważności wymagają zachowania formy pisemnej lub elektronicznej.
9.       W przypadku jakichkolwiek rozbieżności pomiędzy Ofertą a Akceptacją oferty, postanowienia Oferty będą mieć charakter nadrzędny. 8.       Złożenie Zapytania ofertowego przez Kupującego jest jednoznaczne z zapoznaniem się i akceptacją OWS.

§3.  TERMINY REALIZACJI ZAMÓWIENIA.

1.       Termin realizacji Zamówienia wskazany będzie każdorazowo w Ofercie i rozpoczyna swój bieg z dniem  Akceptacji oferty.
2.       Termin realizacji Zamówienia oraz inne warunki sprzedaży mogą ulec zmianie, także po zawarciu Umowy Sprzedaży, w szczególności na skutek siły wyższej i innych okoliczności niezależnych od Sprzedającego, oraz na skutek zmiany sytuacji rynkowej i aktualnych warunków handlowych związanych między innymi ze stosunkami Sprzedającego z podmiotami współpracującymi w zakresie wykonywania przez Sprzedającego umów. O zmianie terminu realizacji Zamówienia oraz innych warunków sprzedaży Kupujący zostanie niezwłocznie poinformowany.
3.       W przypadku, gdy termin realizacji Zamówienia zostanie zakłócony lub opóźniony w wyniku działań Kupującego, dodatkowe koszty powstałe z tego powodu dla Sprzedającego albo Kupującego obciążają wyłącznie Kupującego, termin realizacji Zamówienia ulega zaś odpowiedniemu wydłużeniu.
4. W przypadku zaistnienia stanu siły wyższej terminy uzgodnione przez Strony zostaną przedłużone o okres trwania takiego zakłócenia, a Strona nim dotknięta zawiadomi drugą stronę o wystąpieniu tego zakłócenia w rozsądny sposób i bez zbędnej zwłoki. Jeżeli termin ustania zakłócenia jest niemożliwy do przewidzenia lub jeżeli zakłócenie będzie trwać przez więcej niż dwa miesiące, każda Strona może odstąpić od umowy za pisemnym zawiadomieniem o odstąpieniu, doręczonym drugiej Stronie.

§4. SPOSÓB DOSTAWY

1.       Produkt może zostać:
a)       odebrany osobiście przez Kupującego od Sprzedającego, na koszt i ryzyko Kupującego;
b)      przesłany za pośrednictwem przewoźnika zorganizowanego przez Kupującego, na koszt i ryzyko Kupującego;
c)       przesłany za pośrednictwem przewoźnika zorganizowanego przez Sprzedającego;
2.       W przypadku odbioru przez Kupującego Produktu z magazynu Sprzedającego, bądź gdy następuje on za pośrednictwem przewoźnika zorganizowanego przez Kupującego, wszelkie koszty odbioru i dostawy pokrywa Kupujący.
3.       W przypadku odbioru Produktu z magazynu Sprzedającego lub w przypadku dostawy za pośrednictwem przewoźnika zorganizowanego przez Kupującego, przyjmuje się, że Produkt został odebrany w chwili podpisania protokołu przekazania Produktu (Kupującemu lub  przewoźnikowi),  a w przypadku dostawy za pośrednictwem przewoźnika zorganizowanego przez Sprzedającego – z chwilą podpisania protokołu przekazania towaru po jego dostarczeniu przez przewoźnika do miejsca docelowego wskazanego przez Kupującego.
4.       W przypadku odbioru Produktu z magazynu Sprzedającego przez Kupującego bądź gdy dostawa następuje za pośrednictwem przewoźnika zorganizowanego przez Kupującego, ryzyko utraty, zniszczenia lub uszkodzenia Produktu oraz ciężary i korzyści związane z Produktem przechodzą na Kupującego, z chwilą odebrania zamówionego Produktu z magazynu Sprzedającego. W przypadku, gdy Produkt ma być dostarczony Kupującemu za pośrednictwem przewoźnika organizowanego przez Sprzedającego, ryzyko utraty, zniszczenia lub uszkodzenia towaru oraz ciężary i korzyści związane z Produktem przechodzą na Kupującego z chwilą odebrania Produktu od przewoźnika.
5.       Kupujący jest zobowiązany do odebrania zamówionego Produktu i zapłaty ceny za Produkt. Nieodebranie w ustalonym terminie Produktu przez Kupującego nie zwalnia Kupującego z obowiązku zapłaty całej ceny.
6.       W przypadku, gdy Kupujący nie odbierze Produktu z magazynu Sprzedającego  bądź przewoźnik zorganizowany przez Kupującego nie odbierze go w terminie ustalonym w Zamówieniu, Sprzedający bez uszczerbku dla innych przysługujących jej praw, może oddać towary na przechowanie, na koszt i ryzyko Kupującego, o ile uprzednio zawiadomił Kupującego o gotowości Produktu do wysyłki, a Kupujący lub zorganizowany przez niego przewoźnik nie dokonał odbioru Produktu przed upływem wskazanego terminu. Oddanie Produktu na przechowanie zgodnie z niniejszym ustępem stanowi należyte wykonanie Umowy sprzedaży przez Sprzedającego.   
  7.       W chwili odbioru Produktu Kupujący zobowiązany jest do dokładnego sprawdzenia stanu przesyłki. W razie stwierdzenia jakichkolwiek uszkodzeń oraz rozbieżności pomiędzy ilością zakupionego Produktu, a jego ilością w chwili odbioru, Kupujący jest zobowiązany  w terminie 3 dni od daty odbioru Produktu zgłosić zastrzeżenia co do towaru w zakresie jego wad jakościowych i ilościowych. Uprawnienie to wygasa po upływie powyższego terminu. 

§5. CENA I ZASADY PŁATNOŚCI

1.       Zamówienie jest realizowane według cen wynikających z Oferty Sprzedającego złożonej Kupującemu.
2.       Ceny podane przez Sprzedającego są cenami netto. Ceny zostaną powiększone o obowiązującą stawkę podatku od towarów i usług (VAT). 3.       Ceny wskazane w Ofercie  są cenami nie obejmującymi kosztów dostawy. Strony mogą umówić się, że Sprzedający zorganizuje dostawę Produktu do miejsca docelowego ustalonego wspólnie z Kupującym, wówczas w Ofercie Sprzedający wskaże dodatkowo koszt dostawy Produktu.
4.       Zapłata następuje na warunkach określonych w zaakceptowanej Ofercie. Strony mogą ustalić, że zapłata może być dokonana w PLN lub EUR.
5.       Faktura wystawiona przez Sprzedającego doręczana jest Kupującemu w terminie najpóźniej do 7 dni od daty odbioru Produktu. Termin płatności wynosi najpóźniej 14 dni od daty doręczenia faktury Kupującemu.
6.       Zapłatę uznaje się za dokonaną w dniu uznania rachunku bankowego Sprzedającego wskazanego w treści faktury. W przypadku dokonania płatności w formie gotówkowej zapłatę uważa się za dokonaną z chwilą wystawienia przez Sprzedającego pisemnego potwierdzenia wpłaty gotówkowej.
7.      Jeśli Strony zastrzegły obowiązek dokonania przedpłaty na poczet złożonego Zamówienia, transakcja nie zostanie zrealizowana, gdy Kupujący nie uiści kwoty z tego tytułu w uzgodnionym ze Sprzedającym terminie.
8.       Niedotrzymanie terminów płatności spowoduje naliczenie odsetek ustawowych za opóźnienie oraz w przypadku, gdy realizacja Zamówienia uzależniona jest od dokonania przedpłaty, wstrzymanie dostawy zamówionego Produktu do czasu uregulowania wymaganej kwoty przedpłaty.
 9.       Kupujący obowiązany jest do dokonania płatności za Produkt w ustalonym terminie, również w przypadku, kiedy zgłosi on reklamację Produktu oraz w przypadku, kiedy doszło do opóźnienia w odbiorze Produktu, z przyczyn leżących po stronie Kupującego.
10.   Produkt  pozostaje własnością Sprzedającego do momentu pełnej zapłaty ceny wynikającej z wystawionej przez Sprzedającego faktury z tytułu sprzedaży Produktu wraz z należnościami ubocznymi w tym w szczególności odsetkami ustawowymi za opóźnienie. 

§6. GWARANCJA I RĘKOJMIA

1.       Produkty sprzedawane przez Sprzedawcę mogą być objęte gwarancją udzieloną przez producenta bądź importera. Sprzedawca nie udziela żadnej gwarancji na jakiekolwiek sprzedawane Produkty. Uprawnienia z tytułu gwarancji należy wykonywać zgodnie z warunkami zamieszczonymi w karcie gwarancyjnej.
2.       W przypadku Produktu, na który producent lub importer udzielił gwarancji, Kupujący może reklamować produkt posiadający wady korzystając z uprawnień wynikających z udzielonej gwarancji -w tym wypadku Kupujący reklamuje produkt bezpośrednio do gwaranta (podmiotu udzielającego gwarancji), a Sprzedawca może być tylko pośrednikiem przekazującym reklamację. Kupujący według swego wyboru może zgłosić się bezpośrednio do serwisu gwarancyjnego albo do Sprzedającego.
3.       Sprzedający udziela 12 miesięcznej gwarancji na usługi będące przedmiotem Umowy Sprzedaży na zasadach opisanych w ust. 4-7. 4.       Roszczenia z udzielonej gwarancji mogą być realizowane wyłącznie po przedstawieniu Sprzedającemu prawidłowo wypełnionej karty gwarancyjnej wraz z dowodem zakupu Produktu.
5.       Sprzedający w ciągu 14 dni od daty otrzymania zgłoszenia gwarancyjnego powiadomi Kupującego  o sposobie rozstrzygnięcia tego roszczenia oraz ewentualnie o stosownym terminie, w jakim zrealizuje uprawnienia Kupującego z tytułu gwarancji.
6.       Sprzedający udziela gwarancji, która obowiązuje tylko na terenie Polski. Wywiezienie Produktu za granicę Polski skutkuje utratą gwarancji. Naprawy gwarancyjne nie będę wykonywane poza granicą Polski. Wszelkie naprawy nawet w okresie gwarancji wykonywane poza granicą Polski obciążają Kupującego. W sytuacji, jeżeli Kupujący chce, aby Sprzedający wykonał naprawę za granicą Polski naprawa taka będzie naprawą odpłatną w każdym zakresie, w tym odpłatne są części, robocizna, dojazd i inne.
7.       Odpowiedzialność Sprzedającego z tytułu gwarancji ogranicza się do wskazanego powyżej okresu obowiązywania gwarancji i jest ograniczona do wartości Produktu ustalonej według ceny netto podanej w Zamówieniu. Odpowiedzialność Sprzedającego nie obejmuje prawa do domagania się zwrotu utraconych korzyści w związku z wadami Produktu, w szczególności nie obejmuje rekompensaty za utratę czasu, za czasowy brak możliwości korzystania z Produktu, niewygodę oraz związane z wystąpieniem z roszczeniami gwarancyjnymi, niedogodności lub koszty. Sprzedający nie odpowiada za szkody wyrządzone przez uszkodzony lub wadliwy Produkt. 

§7.  REKLAMACJE

1.       W przypadku stwierdzenia przez Kupującego, że Produkt ma wadę, Kupujący jest zobowiązany poinformować o tym Sprzedającego najpóźniej w terminie 3 dni od dnia odbioru Produktu.
2.       Reklamacja powinna zostać zgłoszona w formie pisemnej na adres siedziby Sprzedającego lub w formie elektronicznej na adres e-mail: handlowy@rema-brzeziny.pl. Reklamacja powinna , zawierać dane Kupującego oraz dokładny opis zgłaszanych zastrzeżeń, datę ich powstania oraz żądanie Kupującego.
3.       Jeżeli podane w reklamacji dane lub informacje wymagają uzupełnienia, przed rozpatrzeniem reklamacji Sprzedający zwróci się do Kupującego w ustalony przez strony sposób, o ich uzupełnienie we wskazanym zakresie.
4.       Sprzedający ustosunkuje się do złożonej przez Kupującego reklamacji w terminie 14 dni od daty jej doręczenia Sprzedającemu.

§8. DANE OSOBOWE

1.       Administratorem danych osobowych jest Przedsiębiorstwo „REMA” Sp. z o.o. z siedzibą w Brzezinach ul. Stryjkowskiego 5, zarejestrowana w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem 0000170929, o numerze NIP: 8331268433, numerze REGON: 472166781, o kapitale zakładowym w wysokości 182..000,00 zł.
2.       Dane będą przetwarzane w celu wykonania Umowy sprzedaży, jej rozliczenia oraz ewentualnej windykacji i dochodzenia roszczeń. Przetwarzanie jest niezbędne do realizacji umowy (art. 6 ust. 1 pkt b RODO) a także do ewentualnej windykacji i dochodzenia roszczeń, co stanowi uzasadniony interes administratora danych (art. 6 ust. 1 pkt f RODO).
  3.       Dodatkowo dane będą przetwarzane w celach marketingowych, tj. przesyłania przez Sprzedającego informacji o nowych produktach, wydarzeniach branżowych oraz o działaniach promocyjnych Sprzedającego. Podstawą prawną przetwarzania danych w celu  wysyłania tych informacji będzie prawnie uzasadniony interes Sprzedającego tj. marketing bezpośredni.
  4.       Podanie danych jest warunkiem realizacji Umowy sprzedaży, a ich niepodanie uniemożliwi jej zawarcie. Kupujący może dodatkowo wyrazić zgodę w umowie na przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną.
5.       Dane będą przetwarzane przez okres obowiązywania Umowy sprzedaży, a po jej rozwiązaniu do czasu przedawnienia ewentualnych roszczeń.
6.       W przypadku wyrażenia zgody na przesyłanie informacji handlowych drogą elektroniczną dane będą przetwarzane do czasu wycofania zgody.
7.       Sprzedający może angażować do przetwarzania danych osobowych w jego imieniu zewnętrznych dostawców usług (np. podmioty świadczące usługi księgowe, przewozowe, wsparcie IT).
8.       Kupującemu przysługuje prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania oraz ich przenoszenia.
9.       Kupującemu przysługuje prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania jej danych osobowych, w tym w celach marketingowych, wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych oraz cofnięcia zgody w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem. 

§9.  KLAUZULA SALWATORYJNA

W przypadku, gdyby jakiekolwiek postanowienie niniejszych OWS okazało się w całości albo w części nieważne, niezgodne z prawem lub stanie się niewykonalne z jakiegokolwiek powodu okoliczność ta w żaden sposób nie wpływa na ważność i moc obowiązującą pozostałych postanowień OWS. 

§10.  POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1.       Niniejsze OWS stanowią integralną część każdej Umowy Sprzedaży
 2.       Wszelka korespondencja z Kupującym jest prowadzona przez Sprzedającego w drodze faksowej, e-mailowej lub telefonicznej na podany przez Kupującego w Zamówieniu adres, adres mailowy, numer telefonu. Wszelkie zmiany w tym zakresie, tudzież czasowe zakłócenia w komunikacji wymagają dla swej ważności pisemnego poinformowania Sprzedającego o ich zaistnieniu. W przeciwnym wypadku wszelkie próby kontaktu Sprzedającego z Kupującym we wskazanych powyżej formach będą uważane za zrealizowane.
3.       Sprzedający zastrzega sobie prawo do zmiany OWS.  Wszelkie zmiany OWS dokonywane przez Sprzedającego nie wymagają aneksu oraz wywołują skutki prawne od chwili ich opublikowania na stronie internetowej www.rema-brzeziny.pl. Zmiany OWS nie obejmują realizacji Zamówień złożonych przed dniem ich wejścia w życie.
4.       Niniejsze OWS oraz wszelkie umowy i zobowiązania pozaumowne wynikające lub powstałe w związku z zawarciem przez Strony Umowy sprzedaży podlegają prawu polskiemu i zgodnie z nim będą interpretowane.
5.       W sprawach nieuregulowanych w OWS zastosowanie mają przepisy Kodeksu cywilnego.
6.       Wszelkie spory między Sprzedającym a Kupującym będą rozstrzygane polubownie. Jednak w przypadku braku możliwości polubownego rozwiązania sporu sądem właściwym dla rozstrzygania sporów wynikłych na tle Umowy Sprzedaży jest sąd właściwy ze względu na siedzibę Sprzedającego.
7.       Niniejsze OWS obowiązują od dnia 01.01.2021