Ogólne warunki sprzedaży
Przedsiębiorstwo REMA Sp. z o.o.
§1. POSTANOWIENIA OGÓLNE,
DEFINICJE
1. Niniejsze
Ogólne Warunki Sprzedaży ustalone
zostały w oparciu o treść art. 384 i nast. ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 roku
- Kodeks cywilny (Dz.U.2020.1740 ze zm. ), zostały przez Strony zaakceptowane,
wiążą je i stanowią treść Umowy Sprzedaży, o ile inaczej nie zostanie
postanowione.
2. Pojęcia
użyte w Ogólnych Warunkach Sprzedaży będą miały następujące znaczenie:
a) OWS
– niniejsze Ogólne Warunki Sprzedaży Sprzedającego,
b)
Umowa
Sprzedaży – umowa, mająca za przedmiot sprzedaż Produktów zawarta pomiędzy
Sprzedającym i Kupującym zgodnie z niniejszymi OWS,
d)
Kupujący
– podmiot nabywający od Sprzedającego Produkty w ramach prowadzonej przez
siebie działalności gospodarczej,
e)
Produkty
– towary i usługi będące przedmiotem Umowy Sprzedaży,
f)
Zamówienie
– oznacza zamówienie na zakup Produktów złożone Sprzedającemu przez Kupującego,
poprzez akceptację Oferty przedstawionej
przez Sprzedającego w formie pisemnej lub elektronicznej,
g)
Strony
– Sprzedający i Kupujący;
h)
Zapytanie
ofertowe – zapytanie składane przez Kupującego lub jego upoważnionego
przedstawiciela w dowolnej formie, tj. w rozmowie telefonicznej, za
pośrednictwem poczty elektronicznej, faksu – w taki sposób, aby Sprzedający
mógł zapoznać się z jego treścią, dotyczące towarów i usług oferowanych przez
Sprzedającego;
i)
Oferta
– odpowiedź na Zapytanie ofertowe wysyłana przez Sprzedającego do Kupującego,
określająca warunki realizacji zamówienia, cenę, specyfikację Produktu, czas realizacji zamówienia oraz sposób
dostawy;
j)
Akceptacja
oferty – pisemne (w tym . za pośrednictwem poczty elektronicznej bądź faksu)
oświadczenie Kupującego o akceptacji złożonej przez Sprzedającego Oferty;
k)
RODO
- Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27
kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem
danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia
dyrektywy 95/46/WE;
3.
Niniejsze
OWS mają zastosowanie wyłącznie do umów
zawieranych przez Sprzedającego z Kupującym nie będącym konsumentem w
rozumieniu art. 221 ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 Kodeksu cywilny.
4.
Niniejsze
OWS są dostępne na stronie internetowej www.rema-brzeziny.pl.
6.
Wszelkie
informacje handlowe o charakterze reklamowym i marketingowym zamieszczone w katalogach,
broszurach, ulotkach, reklamach, a także zamieszczone na stronie internetowej
Sprzedającego niezależnie od ich formy nie stanowią oferty w rozumieniu
przepisów Kodeksu cywilnego, nawet jeśli zostały opatrzone ceną. Ww. materiały
mają charakter wyłącznie informacyjny.
§2. ZAMÓWIENIA
1.
Sprzedaż
Produktów będzie następowała wyłącznie na podstawie Umów Sprzedaży zawartych w
trybie określonym w niniejszym paragrafie.
2.
Do zawarcia Umowy Sprzedaży pomiędzy
Sprzedającym, a Kupującym będzie dochodziło według następującej procedury:
a)
Kupujący
składa Sprzedającemu Zapytanie ofertowe,
b)
Sprzedający
w odpowiedzi na złożone Zapytanie ofertowe wysyła Kupującemu Ofertę,
3.
Kupujący
określa w Zapytaniu ofertowym wszelkie wymagania techniczne dotyczące Produktu,
który zamawia. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za skutki błędów
popełnionych przez Kupującego w treści złożonego Sprzedającemu Zamówienia. Za
wszelkie niedokładności lub brak szczegółowej specyfikacji technicznej
zamawianego Produktu, Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności, jeżeli Produkt
przekazany Kupującemu spełnia wymagania określone przez Kupującego w Zapytaniu
ofertowym.
4.
Oferta
pozostaje wiążąca w okresie 30 dni od daty jej wysłania Kupującemu. Jeśli w
Ofercie złożonej Kupującemu przez Sprzedającego pojawi się informacja, że Produkt
objęty treścią Zapytania ofertowego znajduje się w magazynie Sprzedającego,
wtedy Kupujący zobligowany jest do złożenia oświadczenia o Akceptacji oferty w
ciągu 24 godzin od chwili otrzymania Oferty. Po upływie tego terminu Oferta
przestaje być wiążąca na przedstawionych warunkach.
5.
Zamówienia
mogą być składane wyłącznie przez Kupującego lub upoważnionych przedstawicieli
Kupującego. Przyjmuje się, że osoba, która złożyła oświadczenie w imieniu
Kupującego była upoważniona do składania wiążących oświadczeń woli tego rodzaju
co złożone oświadczenie.
6.
Warunkiem
realizacji Zamówienia jest nie zaleganie przez Kupującego z płatnościami na
rzecz Sprzedającego.
7.
W
przypadku rezygnacji przez Kupującego z realizacji Zamówienia jest on
zobowiązany do pokrycia kosztów poniesionych przez Sprzedającego związanych z
uruchomieniem realizacji Zamówienia (zakup materiału, uruchomienie produkcji,
zamówienie towarów od zewnętrznych dostawców itp.).
8.
Wszelkie
zmiany warunków Zamówienia dla swojej ważności wymagają zachowania formy
pisemnej lub elektronicznej.
9.
W
przypadku jakichkolwiek rozbieżności pomiędzy Ofertą a Akceptacją oferty,
postanowienia Oferty będą mieć charakter nadrzędny.
§3. TERMINY REALIZACJI ZAMÓWIENIA.
1. Termin realizacji Zamówienia
wskazany będzie każdorazowo w Ofercie i rozpoczyna swój bieg z dniem Akceptacji oferty.
2.
Termin
realizacji Zamówienia oraz inne warunki sprzedaży mogą ulec zmianie, także po
zawarciu Umowy Sprzedaży, w szczególności na skutek siły wyższej i innych
okoliczności niezależnych od Sprzedającego, oraz na skutek zmiany sytuacji rynkowej
i aktualnych warunków handlowych związanych między innymi ze stosunkami
Sprzedającego z podmiotami współpracującymi w zakresie wykonywania przez
Sprzedającego umów. O zmianie terminu realizacji Zamówienia oraz innych
warunków sprzedaży Kupujący zostanie niezwłocznie poinformowany.
4. W przypadku zaistnienia
stanu siły wyższej terminy uzgodnione przez Strony zostaną przedłużone o okres
trwania takiego zakłócenia, a Strona nim dotknięta zawiadomi drugą stronę o
wystąpieniu tego zakłócenia w rozsądny sposób i bez zbędnej zwłoki. Jeżeli
termin ustania zakłócenia jest niemożliwy do przewidzenia lub jeżeli zakłócenie
będzie trwać przez więcej niż dwa miesiące, każda Strona może odstąpić od umowy
za pisemnym zawiadomieniem o odstąpieniu, doręczonym drugiej Stronie.
§4. SPOSÓB
DOSTAWY
1.
Produkt
może zostać:
a)
odebrany
osobiście przez Kupującego od Sprzedającego, na koszt i ryzyko Kupującego;
b)
przesłany
za pośrednictwem przewoźnika zorganizowanego przez Kupującego, na koszt i
ryzyko Kupującego;
3. W przypadku odbioru Produktu z
magazynu Sprzedającego lub w przypadku dostawy za pośrednictwem przewoźnika
zorganizowanego przez Kupującego, przyjmuje się, że Produkt został odebrany w
chwili podpisania protokołu przekazania Produktu (Kupującemu lub przewoźnikowi), a w przypadku dostawy za pośrednictwem
przewoźnika zorganizowanego przez Sprzedającego – z chwilą podpisania protokołu
przekazania towaru po jego dostarczeniu przez przewoźnika do miejsca docelowego
wskazanego przez Kupującego.
5. Kupujący jest zobowiązany do
odebrania zamówionego Produktu i zapłaty ceny za Produkt. Nieodebranie w
ustalonym terminie Produktu przez Kupującego nie zwalnia Kupującego z obowiązku
zapłaty całej ceny.
§5. CENA
I ZASADY PŁATNOŚCI
1.
Zamówienie
jest realizowane według cen wynikających z Oferty Sprzedającego złożonej
Kupującemu.
2.
Ceny
podane przez Sprzedającego są cenami netto. Ceny zostaną powiększone o
obowiązującą stawkę podatku od towarów i usług (VAT).
4.
Zapłata
następuje na warunkach określonych w zaakceptowanej Ofercie. Strony mogą
ustalić, że zapłata może być dokonana w PLN lub EUR.
5. Faktura wystawiona przez
Sprzedającego doręczana jest Kupującemu w terminie najpóźniej do 7 dni od daty
odbioru Produktu. Termin płatności wynosi najpóźniej 14 dni od daty doręczenia
faktury Kupującemu.
6.
Zapłatę
uznaje się za dokonaną w dniu uznania rachunku bankowego Sprzedającego
wskazanego w treści faktury. W przypadku dokonania płatności w formie
gotówkowej zapłatę uważa się za dokonaną z chwilą wystawienia przez Sprzedającego
pisemnego potwierdzenia wpłaty gotówkowej.
7. Jeśli Strony zastrzegły obowiązek
dokonania przedpłaty na poczet złożonego Zamówienia, transakcja nie zostanie
zrealizowana, gdy Kupujący nie uiści kwoty z tego tytułu w uzgodnionym ze
Sprzedającym terminie.
8.
Niedotrzymanie
terminów płatności spowoduje naliczenie odsetek ustawowych za opóźnienie oraz w
przypadku, gdy realizacja Zamówienia uzależniona jest od dokonania przedpłaty,
wstrzymanie dostawy zamówionego Produktu do czasu uregulowania wymaganej kwoty
przedpłaty.
10.
Produkt
pozostaje własnością Sprzedającego do
momentu pełnej zapłaty ceny wynikającej z wystawionej przez Sprzedającego
faktury z tytułu sprzedaży Produktu wraz z należnościami ubocznymi w tym w
szczególności odsetkami ustawowymi za opóźnienie.
§6.
GWARANCJA I RĘKOJMIA
1. Produkty sprzedawane przez
Sprzedawcę mogą być objęte gwarancją udzieloną przez producenta bądź importera. Sprzedawca nie
udziela żadnej gwarancji na jakiekolwiek sprzedawane Produkty. Uprawnienia z
tytułu gwarancji należy wykonywać zgodnie z warunkami zamieszczonymi w karcie
gwarancyjnej.
2. W przypadku Produktu, na który
producent lub importer udzielił gwarancji, Kupujący może reklamować produkt
posiadający wady korzystając z uprawnień wynikających z udzielonej gwarancji -w
tym wypadku Kupujący reklamuje produkt bezpośrednio do gwaranta (podmiotu
udzielającego gwarancji), a Sprzedawca może być tylko pośrednikiem
przekazującym reklamację. Kupujący według swego wyboru może zgłosić się
bezpośrednio do serwisu gwarancyjnego albo do Sprzedającego.
3. Sprzedający udziela 12 miesięcznej
gwarancji na usługi będące przedmiotem Umowy Sprzedaży na zasadach opisanych w
ust. 4-7.
5. Sprzedający w ciągu 14 dni od daty
otrzymania zgłoszenia gwarancyjnego powiadomi Kupującego o sposobie rozstrzygnięcia tego roszczenia
oraz ewentualnie o stosownym terminie, w jakim zrealizuje uprawnienia
Kupującego z tytułu gwarancji.
6. Sprzedający udziela gwarancji,
która obowiązuje tylko na terenie Polski. Wywiezienie Produktu za granicę
Polski skutkuje utratą gwarancji. Naprawy gwarancyjne nie będę wykonywane poza
granicą Polski. Wszelkie naprawy nawet w okresie gwarancji wykonywane poza
granicą Polski obciążają Kupującego. W sytuacji, jeżeli Kupujący chce, aby
Sprzedający wykonał naprawę za granicą Polski naprawa taka będzie naprawą
odpłatną w każdym zakresie, w tym odpłatne są części, robocizna, dojazd i inne.
§7.
REKLAMACJE
1. W przypadku stwierdzenia przez
Kupującego, że Produkt ma wadę, Kupujący jest zobowiązany poinformować o tym
Sprzedającego najpóźniej w terminie 3 dni od dnia odbioru Produktu.
2. Reklamacja powinna zostać zgłoszona
w formie pisemnej na adres siedziby Sprzedającego lub w formie elektronicznej na
adres e-mail: handlowy@rema-brzeziny.pl. Reklamacja powinna , zawierać dane
Kupującego oraz dokładny opis zgłaszanych zastrzeżeń,
datę ich powstania oraz żądanie Kupującego.
§8. DANE OSOBOWE
1. Administratorem danych osobowych jest Przedsiębiorstwo
„REMA” Sp. z o.o. z siedzibą w Brzezinach ul. Stryjkowskiego 5, zarejestrowana
w rejestrze przedsiębiorców prowadzonym przez Sąd Rejonowy dla
Łodzi-Śródmieścia w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
pod numerem 0000170929, o numerze NIP: 8331268433, numerze REGON: 472166781, o
kapitale zakładowym w wysokości 182..000,00 zł.
2. Dane będą przetwarzane w celu wykonania Umowy
sprzedaży, jej rozliczenia oraz ewentualnej windykacji i dochodzenia roszczeń.
Przetwarzanie jest niezbędne do realizacji umowy (art. 6 ust. 1 pkt b RODO) a
także do ewentualnej windykacji i dochodzenia roszczeń, co stanowi uzasadniony
interes administratora danych (art. 6 ust. 1 pkt f RODO).
5. Dane będą przetwarzane przez okres obowiązywania Umowy
sprzedaży, a po jej rozwiązaniu do czasu przedawnienia ewentualnych roszczeń.
§9. KLAUZULA
SALWATORYJNA
W
przypadku, gdyby jakiekolwiek postanowienie niniejszych OWS okazało się w
całości albo w części nieważne, niezgodne z prawem lub stanie się niewykonalne
z jakiegokolwiek powodu okoliczność ta w żaden sposób nie wpływa na ważność i
moc obowiązującą pozostałych postanowień OWS.
§10.
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
1.
Niniejsze
OWS stanowią integralną część każdej Umowy Sprzedaży
2.
Wszelka
korespondencja z Kupującym jest prowadzona przez Sprzedającego w drodze
faksowej, e-mailowej lub telefonicznej na podany przez Kupującego w Zamówieniu
adres, adres mailowy, numer telefonu. Wszelkie zmiany w tym zakresie, tudzież
czasowe zakłócenia w komunikacji wymagają dla swej ważności pisemnego
poinformowania Sprzedającego o ich zaistnieniu. W przeciwnym wypadku wszelkie
próby kontaktu Sprzedającego z Kupującym we wskazanych powyżej formach będą
uważane za zrealizowane.
3.
Sprzedający
zastrzega sobie prawo do zmiany OWS. Wszelkie
zmiany OWS dokonywane przez Sprzedającego nie wymagają aneksu oraz wywołują
skutki prawne od chwili ich opublikowania na stronie internetowej www.rema-brzeziny.pl. Zmiany OWS nie obejmują
realizacji Zamówień złożonych przed dniem ich wejścia w życie.
5.
W
sprawach nieuregulowanych w OWS zastosowanie mają przepisy Kodeksu cywilnego.
7.
Niniejsze
OWS obowiązują od dnia 01.01.2021